تبلیغات
سلماس رایانه - بلاگ‌ نویسی تجاری
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : اسلام یوسفی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نویسندگان
نمونه سوال
امکانات جانبی
«سلماس رایانه» را صفحه ی خانگی خود کنید








آپارات سلماس رایانه




پخش زنده حرم












در سلماس رایانه
در اینترنت





خبرنامه سلماس رایانه





تاریخ روز

طی سال‌های اخیر بلاگ‌نویسی به یک پدیده تبدیل شده است. هر روزه حدود 175هزار بلاگ جدید تاسیس و بیش از 6/1 میلیون پست در فضای بلاگ‌نویسی ارسال می‌شود. بلاگ‌نویسی در میان شرکت‌ها نیز به یک عنصر موثر بازاریابی تبدیل شده است. در نظرسنجی‌های اخیر موسسه بازاریابی MarketingSherpa، بلاگ‌ها در میان موثرترین ابزارهای بازاریابی آنلاین، در رده چهارم قرار داشتند همانند دیگر ابزارهای بازاریابی، بلاگ‌ نیز هنگامی موثر است که به‌طور صحیح استفاده شود. در ادامه چند پیشنهاد همراه یک پیشینه تقدیم می‌شود






پیشینه بلاگ‌ها

 کلمه بلاگ، از واژه وب‌لاگ گرفته شده است. بلاگ صفحه یا سایتی است که همانند گزارش عملکرد عمل می‌کند.

‏برخی بلاگرها دائم در حال ارسال پست هستند، برخی دیگر به‌طور هفتگی، ماهانه یا گاهی این کار را انجام می‌دهند. در بیشتر مواقع، بلاگ‌ها کوتاه است و شامل عکس یا لینک می‌شود.

‏برخی اوقات خوانندگان بلاگ می‌توانند نظرات خود را درباره آن بلاگ پست کنند و دیالوگی شکل بگیرد. این فضای بلاگ‌نویسی(Blogosphere) شامل بلاگ‌هایی می‌شود که در یک موضوع مشخص فعالیت می‌کنند. برخی بلاگ‌ها در وب‌سایت‌های شرکتی یا فردی قرار دارد، در حالی که بسیاری سایت‌های بلاگ‌نویسی عمومی از جمله بلاگر، وردپرس را ترجیح می‌دهند.


چرا باید بلاگ نوشت؟

جدا از مزیت‌های زیادی که برای بخش فروش خواهد داشت، بلاگ‌نویسی همچنین قابلیت زیادی در سودرسانی به فرد یا شرکت خواهد کرد:

   بلاگ باعث می‌شود تجارت و کسب و کار با مشتریان فعلی و بالقوه در مسیری بی‌حاشیه ارتباط داشته باشد. در بلاگ می‌توان از مزیت‌های محصول یا خدمات گفت و تخصص بالای افرادی را که در این شرکت کار می‌کنند به‌شیوه‌ای که بازاریابی سنتی و تبلیغات اجازه آن را نمی‌دهند، نمایش داد. این کار علاوه بر بالابردن درک مخاطب از وضع شرکت، به تقویت حس وفاداری مشتری نیز منجر می‌شود.

   به‌دلیل ساختار بازی که بلاگ دارد، این ابزار می‌تواند به روشی مستقیم برای درک نیازهای مشتریان تبدیل شود. می‌توان این اطلاعات را برای توسعه محصولات جدید یا خدمات یا بهبود خدمات فعلی استفاده کرد.

بلاگ اوضاع شرکت را پویا، زنده و قابل دسترس می‌داند. وب‌سایتی که محصولات یا سرویس‌های شرکت را تبلیغ می‌کند، یکی از ابزارهای اساسی بازاریابی است؛ اما بلاگ، به شرکت «خصلتی منحصر بفرد» می‌بخشد که باز هم به وفاداری مشتریان می‌انجامد.

هزینه بلاگ اگر هیچ نباشد، بسیار اندک است. سایت‌های بلاگ‌نویسی بسیاری به‌صورت رایگان خدمات ارائه کرده و برخی دیگر سالانه مبلغی اندک دریافت می‌کنند. از طرف دیگر بلاگ‌‌ها بسادگی قابل نصب و راه‌اندازی است و نیازی به تخصص و زمان ندارد. ‏


بلاگ‌نویس موفق چه کسی است؟

 برای نوشتن یک بلاگ موفق، باید مواردی را رعایت کرد و کوشید تا از این چارچوب خارج نشد:

 

 ابتدا اهداف، سیاست‌ها و لحن باید تعیین شود:

پیش از راه‌اندازی بلاگ، بهتر است مشخص شود هدف بلاگ‌نویسی شرکتی چه خواهد بود؟

 به‌عنوان مثال آیا می‌خواهیم شرکت را به‌عنوان «پیشرو» در حوزه مرتبط با فعالیتش معرفی کنیم؟ یا می‌خواهیم در موتورهای جستجو برند محصولات شرکت شانس بهتری داشته باشد، یا می‌خواهیم به مشتری‌های بالقوه و بالفعل بفهمانیم که شرکت شیوه عملکرد متفاوتی دارد؟

همچنین تعداد نویسندگان بلاگ باید از پیش مشخص شود، اگر بلاگ توسط چند نویسنده به‌روز خواهد شد، قطعا باید جلساتی پیرو قوانین پایه، خطوط قرمز، محدودیت‌ها، قلم و شیوه نگارش برپا شود.

 ‏

مفید بودن در نظر گرفته شود:

  مطالب بلاگ نباید یکطرفه و خالی از حالت آموزشی باشد. برای مثال اگر قرار است با لینک دادن به یک صفحه، کتابی معرفی شود، پیش از ارسال مطلب باید در نظر گرفت آیا این مطلب برای مخاطبان دوست‌داشتنی است؟ قانون نانوشته‌ای می‌گوید اگر مخاطبی به‌طور دائم از یک صفحه بلاگ خوشش بیاید، این صفحه را به دیگر دوستانش نیز معرفی می‌کند.

  در حالت دیگر، اگر بلاگ شامل اطلاعاتی از وضع صنعت فعلی نشر یا اوضاع کار است، ممکن است این مطلب در بلاگ و وب‌سایت رقبا لینک شود که همین باعث توجه بیشتر مخاطب به مطالب خواهد شد. مطالب بلاگ و وب‌سایت هرچه بیشتر در وب‌سایت‌های دیگر لینک شود، شانس و احتمال بالا آمدن آن در موتور جستجو بیشتر خواهد بود.

 ‏

کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود:

  یکی دیگر از راه‌های نمایش بلاگ در رده‌های اول موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی مناسب با حوزه فعالیت است.

 

تشنه نگهداشتن مخاطب:

  اگر مطالب منتشر شده در بلاگ واضح، دقیق و کامل باشد، مخاطب تمایل دارد باز هم به بلاگ سر بزند. بنابراین اگر ماجرایی در بلاگ رخ می‌دهد، بهتر است به‌طور کامل و همراه با جواب صحیح و توضیحات رسا باشد.

 

 ‏فروش غیرمستقیم:

  از بلاگ به‌عنوان پایگاه فروش نباید استفاده شود. بلاگ‌نویسی جای انتشار بروشور یا محتوایی که برای بازاریابی یا روابط عمومی تولید شده است، نیست. مخاطبان می‌توانند این رفتارها را بسرعت تشخیص داده و به بلاگ سر نزنند.

 

به‌روزرسانی منظم:

  ‏خوانندگان انتظار دارند بلاگ به‌طور منظم به‌روز شود. اگر ماهی یک بار یا با فواصل بیشتر بلاگ به‌روز شود، شرکت از داشتن مخاطب ثابت محروم می‌شود. فواصل زمانی کوتاه‌تر و منظم‌تر، تاثیر بهتری دارد.

 

 ‏تقسیم وظایف:

  بلاگ‌نویسی هزینه‌ای ندارد،‌ اما به زمان زیادی نیاز دارد. بهتر است وظایف مختلف بلاگ‌نویسی میان افراد مختلف تقسیم شود. همچنین، چند نویسنده برای بلاگ می‌تواند چند صدای جدید و لحن‌های متفاوت بیافریند که به جذابیت بلاگ بیشتر کمک می‌کند.

 

  ‏تعهد به بلاگ نویسی:

   پیش از آن‌که بلاگ راه‌اندازی شود، باید تعهد به نگهداری و حفظ بلاگ وجود داشته باشد. رها کردن یک بلاگ نیمه‌کاره و به‌روز نکردن آن می‌تواند تاثیر منفی زیادی داشته باشد.


ویژگی‌های بلاگ سازمانی

  بلاگ‌های سازمانی، بخصوص آنهایی که محصولات متنوعی داشته و گسترده‌اند، تاثیر مهمی در جامعه برون‌سازمانی (پرسپکتیو) و درون‌سازمانی (نبض) خواهند گذاشت.

  کاربران با مطالعه مطالب بلاگ می‌توانند با دیدگاه‌های مختلف سازمان آشنا شوند. (سیاست‌های جدید، راهبردها، حواشی تولید محصولات جدید، گردهمایی‌ها و...)

  بلاگ‌های سازمانی می‌تواند تلاش یک شرکت یا سازمان برای عرضه محصولات را به شیوه موثرتری به مخاطب نشان دهد و ارزش کار خود را بالا ببرد.






نوع مطلب :
برچسب ها : وبلاگ، وبلاگ نویسی، سایت، تجاری، شرکت، فروشگاه، وبسایت،
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393
شنبه 18 شهریور 1396 07:53 ق.ظ
Great article! That is the kind of information that
are meant to be shared across the web. Disgrace on the seek engines for no longer positioning this submit higher!
Come on over and consult with my website . Thank you =)
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 04:18 ب.ظ
سلام خوبی؟

داشتم توی لیست وبلاگ های آپدیت شده میهن گشت میزدم وبلاگت رو دیدم ، چندتا از مطالبت خیلی مجذوبم کرد. با تبادل لینک می تونیم هر از چندگاهی به وبلاگ های هم سر بزنیم

خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم
منتظرم :)
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





پیوند روزانه
پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
کلیه حقوق این وبلاگ برای سلماس رایانه محفوظ است
ابزار وبلاگ
.